מדוע חשוב לבצע בדיקת קרינה בבית?

ביתכם הוא מבצרכם? רבים מאתנו חשופים לקרינה מסוכנת בביתנו, הנובעת לרוב מריבוי מכשירי החשמל. על מנת להימנע מהנזקים האפשריים מהקרינה, מומלץ לבצע בדיקת קרינה פשוטה ומהירה בביתכם.

חשבתם על האפשרות שאתם חשופים לקרינה מסוכנת בביתכם? מסתבר כי מכשירים חשמליים רבים שאנו משתמשים בהם באופן יומיומי פולטים קרינה. קרינה זו עשויה לסכן כל מי שנחשף אליה, מילדים ופעוטות ועד מבוגרים.

היות ומכשירים חשמליים הפולטים קרינה מצויים ממש בתוך ביתנו, כולנו למעשה חשופים לקרינה זו שעלולה להיות מסרטנת. יחד עם זאת, אין מה להיכנס לפאניקה, שכן קרינה בלתי מייננת אינה נחשבת כמסרטנת ברמה גבוהה. יחד עם זאת, חשיפה לאורך זמן לרמות קרינה גבוהות, עלולה להיות מסוכנת, ולכן מומלץ להימנע מחשיפה לקרינה ככל שניתן.

סוגי קרינה

ישנם שני סוגים של קרינה מסוכנת אליהם אנו חשופים בביתנו: קרינה סלולרית וקרינה חשמלית.

  • קרינה חשמלית קרינה חשמלית היא קרינה במתח נמוך, אך חשיפה אליה לאורך זמן עלולה להיות לא פחות מסוכנת מחשיפה לקרינה במתח גבוה. קרינה זו ידועה גם כקרינת ELF, והיא נפוצה משימוש במכשירי חשמל שונים.
  • קרינה סלולרית קרינה סלולרית היא קרינה במתח גבוה, וידועה גם כקרינה RF. קרינה זו נפוצה בעיקר עקב שימוש בטלפונים ניידים כמובן, אך גם משימוש בנתבים (ראוטרים), מכשירי מיקרוגל וכל המכשירים האלחוטיים.

קרינה בבתי מגורים

היות ואנו נמצאים שעות רבות בביתנו, רצוי לתכנן את הבית כך שהמכשירים הפולטים קרינה יהיו רחוקים מהאזורים בהם אנחנו נמצאים לפרקי זמן ארוכים. 

לכן מומלץ מאוד לא לשהות זמן רב בקרבת מוצרי חשמל הפולטים קרינה כמו מיקרוגל, או לחילופין להרחיק מוצרים כמו נתבים (ראוטרים), ממקומות בהם אנו שוהים זמן רב.

היות ולא ניתן לבטל את הקרינה לחלוטין, משרד הבריאות ממליץ לבצע מפעם לפעם בדיקת קרינה בביתכם. 

בדיקת קרינה בביתכם תוודא כי רמת הקרינה בחללים השונים אינה חורגת מן המותר ואינה מסכנת את בני משפחתכם, ותאפשר לכם להיות שקטים ורגועים יותר בנושא זה.

Call Now Button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות